GrAFiTi

Studentisches Theaterfestival der Großregion

Mi 29.05. 19:30h + Do 30.05. 18:00h + Fr 31.05. 20:00h

Eintritt: Spende


Das zehnte GrAFiTi-Festival, dass der GrAFiTi asbl und die Theatergruppe Thunis e.V. vom 27. Mai bis 2. Juni 2019 in Saarbrücken veranstalten, holt junge Theaterschaffende aus der Großregion und Europa ins Saarland. Trier, Metz, Luxemburg, Córdoba, Krakau, Zagreb, Athen, Cambridge und weitere Europäische Städte sind vertreten und bringen Stücke auf vielen verschiedenen Sprachen auf die Saarbrücker Bühnen.
Das Motto des Festivals ist „Living Rooms“ – Kunst und Kultur, die Räume zum Leben erwecken und Lebensräume schaffen. Workshops, musikalische Darbietungen und andere künstlerische Beiträge runden das Programm ab. Der Eintritt ist auf Spendenbasis.

Im TiV gibt es während des Festivals folgende Stücke zu sehen (Beschreibung in Englisch):

Mittwoch: 19:30
GRUPO DE TEATRO UCO (CÓRDOBA, SPAIN) Spanish
«HISTORIA DE UNA ESCALERA» BY ANTONIO BUERO VALLEJO
The play by Antonio Buero Vallejo premiered at the Teatro Español in Madrid in 1949 and reflects society during the Franco dictatorship. Four families share the same staircase of a building, all of them are poor workers – except for Elvira and her father. Despite their love for the same girl, the men eventually marry other women and are confronted with the broken pieces of unfulfilled dreams and disputes.

Donnerstag: 18:00
LE PONT (SAARBRÜCKEN, GERMANY) French
«LA DISPUTE» BY PIERRE CARLET DE MARIVAUX
The play describes a dispute between a prince and a princess, called Hermiane. They want to investigate which gender first committed infidelity and thus brought this misfortune upon the world. A question that since the beginning of time we are all curious about. To finally come to a conclusion the prince initiates a gruesome experiment…

Freitag: 20:00
KATEGORIE T (SAARBRÜCKEN, GERMANY) German
«DER TRAUM EINES LÄCHERLICHEN MENSCHEN» BY FJODOR DOSTOJEWSKI (ADAPTION BY ROMAN EICH)
Nothing matters to the ridiculous man. For two months he has been postponing his suicide, until a dream changes his mind. What are the consequences? Everything is not what it seems in Fyodor Dostoyevsky’s fantastic character study from 1877. Manuel Franz portrays the Ridiculous Man, accompanied by Raimund Widra as his dream. A dream that shows a better, prehistoric world and probably never existed in that form, or did it?

Mehr Info auf Facebook unter www.fb.com/grafitifestival

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